سی ریل با سی چنل
نوشته شده توسط : حسینی

آیا تا به حال اسم "سی ریل" یا "سی چنل" را شنیده‌اید؟؟ آیا مبدانید "سی ریل چیست؟". این مقاله را مطالعه کنید 

سی چنل (C Rail) به انگلیسی C CHANNEL یک وسیله جانبی برای نصب سینی کابل است. برای مراقبت از کابل های برق، یکی از روش های موثر مدیریت و نگهداری کابل، استفاده همزمان از ریل های پشتیبانی (سی چنل) یا (C-rail) و لوله های برق می باشد. سی چنل دارای سطح مقطع مربع و مستطیل به ابعاد 41*41 و 41*21 میلی متر (برای نصب براکت (یا پایه نگهدارنده) بر روی آن یا 15 * 32 میلی متر (برای نصب گیره چنگال یا براکت گیره (برای نصب لوله فولادی برقی یا لوله های برق PVC عمدتاً از نوع سی چنل به عنوان بخشی از سیستم های بست سینی کابل روی آن ساخته شده است. در ادامه به بررسی انواع سی ریل میپردازیم و همچنین کاربرد سی ریل را با هم بررسی خواهیم کرد.

دو طرف دیوار بیرون زده یا کانال ریلی دارای دو لبه خمیده در انتها هستند که باعث می شود گیره کلویس (گیره گیره) یا مهره نگهدارنده ریل C برای نصب براکت پشت آن محکم باشد.

انواع ریل C یا سی چنل از نظر کاربرد:

1- ریل C یا سی چنل برای نگه داشتن براکت یا تکیه گاه سینی کابل

2- ریل بست برای بستن لوله فولادی برق یا لوله برق PVC یا کابل برق

برای نصب براکت ها یا دستگیره هایی که سینی کابل روی آن ها قرار می گیرد، می توان از ریل های C یا سی چنل استفاده کرد. برای این کار ریل ها بسته به تعداد سطوح براکت هایی که روی آن ها نصب می شود به طول های مختلف بریده می شوند.

 

 

ریل های C یا سی چنل معمولاً در شاخه های 4 یا 2 متری تولید می شوند و در محل پروژه به طول های دلخواه تقسیم می شوند.

این سیستم پشتیبانی معمولا زمانی استفاده می شود که بخواهیم ارتفاع تکیه گاه ها را تنظیم کنیم.به این معنی که این سیستم نوعی از سیستم های تعمیر و نگهداری با قابلیت تنظیم ارتفاع می باشد. با شل کردن مهره فنر می توان تکیه گاه را روی ریل سی تنظیم کرد و پس از قرار گرفتن در نقطه مورد نظر دوباره مهره فنری را سفت می کنیم. این مورد عمدتاً در مواردی استفاده می شود که اختلاف سطح داریم و باید با تنظیم مهره دو تکیه گاه در یک ردیف نصب کنیم.

همانطور که در بالا ذکر شد، اندازه ریل سی چنل یا 30 مورد استفاده برای این منظور 41 * 41 میلی متر یا 21 * 41 میلی متر است. ضخامت آن معمولاً 1.5 تا 2.5 میلی متر است جنس آن گالوانیزه سرد یا گالوانیزه گرم است. اما ریل های نگهدارنده که برای حمایت از لوله فولادی یا PVC یا خود کابل استفاده می شود، اکثرا کوچکتر هستند. آنها معمولاً به صورت گالوانیزه سرد یا گالوانیزه گرم در اندازه های 32*15 میلی متر و با ضخامت های 1 تا 2 میلی متر تولید می شوند.


نحوه اتصال لوله فولادی برق یا لوله پی وی سی برقی روی ریل با نگه داشتن گیره کلویس

اغلب برای اتصال لوله های فولادی یا پی وی سی از قطعه ای به نام گیره کلویس یا گیره کلویس استفاده می شود. گیره های این گیره در داخل شکاف های C ریل یا ریل های نگهدارنده قرار می گیرند و لوله پی وی سی یا فولادی برق را در داخل نگه می دارند.
ورق گالوانیزه ای که این محصول با آن تولید می شود نیز بسته به نوع کاربرد و میزان وزنی که تحمل می کند ضخامت های متفاوتی دارد.
ریل های سی چنل یا پایین یا کف به دو روش توسط سازندگان ساخته می شوند. در برخی موارد کف این تجهیزات از کابل های سوراخ دار هستند که عمدتاً برای نصب لوله های فلزی یا PVC استفاده می شوند و یا بدون سوراخ ساخته می شوند که عمدتاً در سینی های نگهدارنده مورد استفاده قرار می گیرند.نوع سوراخ دار در هنگام اتصال به دیوار و سقف برای مجری آسانتر است و نیازی به ایجاد سوراخ جدید برای اتصال به دیوار یا سقف ندارد. انواع ریل های نگهدارنده قفسه به شرح زیر است:

 

ریل های کابل کشی برای دو منظور تولید می شوند:

 1- کابل ریل

2- ریل برای نگهداری لوله های برق فولادی و لوله های برق PVC

 جهت دریافت اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان، استعلام قیمت سی ریل و یا خرید سی چنل با ما در تماس باشید:

02191034000





:: موضوعات مرتبط: همه , سی ریل , ,
:: برچسب‌ها: C rail , C channel , Cریل , سی ریل , سی چنل , انواع سی ریل ,
:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: